lauantai 28. elokuuta 2010

ATSIU

Tervehdys taas, tuli jälleen tekemisen puute ja mielihalu kirjoittaa. Flunssa ei ota parantuakseen, mutta ainakin olen viime yönä pystynyt nukkumaan, yay. Tietokonepöytä lainehtii kauniisti käytetyistä räkäpapereista, teekupeista ja kurkkupastilleista. Kaulassa iso punainen huivi, jalassa tiikeritossut ja kainalossa mörkö, kyllä tämä tästä. Onnistuin eilen käymään peräti kaupassa asti, vaikka kotimatkan aikana meinasivatkin voimat loppua.

Yllätyksekseni ja suureksi ilokseni olen huomannut, että uusi hiuksiin jätettävä hoitoaine toimii kuin unelma. Vielä joskus minullakin on kaunis ja pitkä tukka, toivottavasti. Olen jo ihan tytinöissä, odotan että saan tehdä hienoja ja hassuja kampauksia. Hiukset näyttävät pidemmiltäkin, kun ne eivät ole ihan niin pörrössä, heh. Ehkä tämä pienoinen hiuskriisi tästä asettuu. Minulla on aina ollut laineikkaat hiukset, ja murrosiän alkaessa ne muuttuivat uskomattoman pörröisiksi ja kuiviksi. Tästä olen saanut yläasteella kuulla paljon "petolinnun persettä" sun muita kauniita huomioita. Myöhemmin kuontalo asettui vähän vähemmän afroksi, mutta yhä se on karheaa hamppua. Värjäsin sitä monta vuotta punaiseksi, mutta jokin aika sitten päätin kasvattaa värin pois, joten vaalensin sitä hieman ja nyt olen vain antanut olla. Ei se enää ole ihan yhtä ruman oranssi kuin silloin!

Eilen illalla tutkiskelin keskustelua guro lolitoista (kyllä, olen ihan tyystin hurahtanut lolitoihin!) ja olisin heti halunnut kietoa sideharsoa ympärilleni. Sattumoisin en vain omista sideharsoa. Mutta jollain tapaa minun oli hieman testattava kyseistä tyyliä, jos nyt edes pikkuisen vaikutteita saaneena, vaikkei täysverisenä lolitana. Ja mitä siitä seurasikaan? Mukiloidun näköiset kasvot, jotain langennut enkeli-tyyppistä ihme hölmöilyä. Ja tietenkin muutama erittäin laadukas ja kauniisti muokattu kuva.

Punainen nuhanenähän se siinä.

Kaikkea pitää kokeilla, tai no ei läheskään kaikkea, mutta lain ja hyvän maun rajoissa, ja makuasioistahan voi kiistellä. Ehkä otan asiakseni ensi halloweenina käyttää hieman enemmän aikaa ja vaivaa kyseisen tyylin luomiseen. Tai sitten vedän noidanhatun päähän.

Halloweenista tulikin mieleeni, minulla on ihan mahtava kakkuresepti. Siihen tulee päälle lakritsikastiketta ja lakusta muovattu hämähäkki. Minun on kai pakko poiketa tavoistani ja ihan todella juhlistaa halloweenia jotenkin tänä vuonna, jotta saan tekosyyn leipoa kaikkea kivaa. Leipomiseenkin olen hieman hurahtanut viime aikoina. Aion ensi jouluna kokeilla myös ensimmäistä kertaa elämässäni piparkakkutalon tekoa. Tahtoisin pitää teekutsuja joille leipoa muffinsseja ja keksejä. Tahtoisin järjestää lastenkutsut joille leipoa prinsessakakku tai jotain sellaista. Tahtoisin leipoa jättimäisen hääkakun. Mutta jos aloitettaisiin jostain vaatimattomammasta. Lakukeksejä voisi tehdä joku päivä, naminami. Voisin laittaa tähän niiden ohjeen, koska ne ovat megahyviä enkä kuollaksenikaan muista, mistä tämän ohjeen olen alun perin napannut:

1,5dl täytelakuja
75g margariinia
1dl sokeria
4rkl vehnäjauhoja
1tl leivinjauhetta
2,5dl kaurahiutaleita
1 kananmuna

Pilko lakut pienemmiksi, makuasia kuinka pieniksi. Sulata margariini kattilassa ja lisää siihen loput ainehet. Ota kattila levyltä ja lisää lakut. Tee keksejä pellille (viimeksi minulla tuli 9 ISOA) ja paista 200 asteessa ihan muutama minuutti, alle 10 pitäisi riittää.

Haukkaa keksistä ja huuda "nomnomnom!"

Tekee mieli leipoa!


Näkemisiin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Penni ajatuksistasi.