maanantai 7. helmikuuta 2011

Päiviä

np: Novembers Doom - Twilight Innocence

Minä täällä taas, valmiina vuodatuksiin.

Kävin tänään pitkästä aikaa kaupungilla ja ostin mm. hopeashampoon, jota olen harkinnut jo pitempään, sekä huulipunan, jota olen aina halunnut opetella käyttämään. Loppukuuksi ei jäänytkään kovin paljoa ruokarahaa, mutta tarpeeksi.

Pinkkiä ihihi.

Luin jostain, että minun ihon- ja hampaidensävylleni sopii pikkuisen siniseen ja pinkkiin taittuva huulipunan sävy. En alkanut kaupassa edes sen kummemmin ihmettelemään sävyjä, vaan otin jonkun suurin piirtein oikean näköisen. Ehkä ensi kerralla käytän enemmän aikaa ja päätäni. Ainakaan tuo ei kirvele huulia, kuten jotkut - erityisesti huulikiillot - tekevät.

Pääasioita.

Avain kaulaan.

Sukkahousut ja paita.


Rahan vähyys johtuu siitä, että minulle on postissa tulossa nyt se ihka ensimmäinen brändimekkoni josta olen tainnut tohkeilla jo jossain edellisessä postauksessa. Luulen, että se on huomenissa haettavissa postista. Jänskättää. Olen hiippaillut nyt pari päivää pitkästä aikaa loleissa, mutta jotenkin en ole taaskaan onnistunut hankkimaan kuvatodistusaineistoa. Vaaleanpunainen Bodylinen mekko, tykkään nykyään käyttää kummallisen paljon vaaleanpunaista. Tosin minun ei suinkaan kannattaisi pukea ylleni mitään vaaleaa, olen niin kova sotkemaan syödessäni tai mitä vain tehdessäni. Roiskautin tänään pikkuisen maalia mekon helmaan (OMG!), onneksi sain siitä suurimman osan pois ja maalikin oli sopivasti vaaleanpunaista. Sitten tajusin laittaa muoviessun päälle kangasta värjätessäni.

Viime perjantai oli hyvä päivä. Ompelin soman kassin johon painoin räikeän värikkään kuvan leivoksesta:
Kuva ei edusta.

Kassin toisella puolella on sininen teepannu, jonka ympäristön feilasin täysin yrittäessäni painaa punaisia kukkasia ja tajutessani liian myöhään sabluunan reunojen loppuvan kesken. Lopulta roiskin päälle vähän mustaa ja voilá! The Dark Side on myös tällä kassilla! Opettelin käyttämään työpaikalleni saapuneita uusia spray-tyyppisiä kangasvärejä, niillä on lysti leikkiä.
Ylivalottui vallan huumaavasti.

Perjantaina tein töissä kaikenlaista muutakin mukavaa höpöhöpöä. Kunpa voisin olla loppuelämäni tuollaisessa työssä. Illalla lähdin velipojan kanssa kotiin maalle saunomaan ja syömään hirvikäristystä, ähkyssä tuli röhnötettyä sohvalla loppuilta.

Autossa.

Olen kuntoutusohjaajani kanssa pohtinut jatkosuunnitelmia, nyt kun tämä puolen vuoden kuntoutuskurssi alkaa lähestyä loppuaan. Olen kauan pohtinut jotain koulua, mitähän ihmettä voisin opiskella ja vieläpä päästä loppuun asti opinnoissa. Ohjaajani on sitä mieltä, etten ole vielä tarpeeksi kunnossa aloittamaan mitään sitovaa johonkin valmistavaa raskaanpuoleista opiskelua tai työtä. Hänen mielestään tarvitsen vielä intensiivistä hoitoa ja kuntoutusta, ainakin seuraavan vuoden verran. Puhe on ollut jonkinlaisesta työpajatoiminnasta ja psykoterapiasta, jossa alkaisin käymään kaksi kertaa viikossa. Olen nykyisen terapeuttinikin kanssa puhunut psykoterapiasta, ja taidanpa ottaa asian jälleen puheeksi huomenna aamulla kun menen taas sinne jutustelemaan. Nyt tulevaisuus tuntuu vähän valoisammalta kun on edes jonkinlaiset suunnitelmat, vaikka vain vuodeksi.

Today.

Tuntuu, että nykyaikana mille ja kelle tahansa on olemassa diagnoosi. Kuka tahansa joka menee kertomaan huolistaan ja ajatuksistaan psykiatrille tai terapeutille, saa vähintään diagnoosin masennuksesta tai jonkinlaisesta persoonallisuushäiriöstä tai tunnelukoista yms. Se on sääli, sillä luulisi, että alkaa olla vaikea noukkia ne oikeasti sairaat ja apua tarvitsevat ihmiset sieltä joukosta. En toki väitä, että ihmiset teeskentelisivät "hullua" tai "sairasta", vaan diagnostiikka tuntuu vain menneen sellaiseksi. Ja ne lääkkeet. Monille lääkkeet ovat välttämättömyys ja suuri apu, mutta niitä määrätään liikaa myös niille jotka tulisivat mainiosti toimeen ilman. Onko kyse lääkefirmojen rahastuksesta, enpä tiedä.




Yritin mennä pyykkitupaan, mutta joku oli juuri vienyt illan viimeiset vuorot nenäni edestä! Juuri kun minulla olisi ollut aikaa pyykätä... >.<

np: The Sisters of Mercy - Dominion

Illanjatkot ja sitä rataa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Penni ajatuksistasi.