keskiviikko 16. maaliskuuta 2011

Julistus



Minä olen huono rahan kanssa. En tiedä, huomaako sitä oikeastaan kovinkaan hyvin blogistani, mutta joka tapauksessa tunnustaudun tuhlariksi. Päässäni jyskyttää jatkuvasti ajatuksia siitä, mitä vaatetta seuraavaksi tarvitsen. Ei, enkä tarvitse, minulla on hurjan paljon vaatteita! Pieni vaatekaappini on ylitsetursuava! Kokoelmani ei ehkä ole suurensuuri verrattuna minua paljon kokeneempien vaatehamstraajien valikoimaan, mutta piruvie, se on ihan tarpeeksi, ellei liikaakin. Nytpä herättyäni viime kuukausien rahattomuuteen, olen tehnyt juhlallisen päätöksen: No more shopping. Tänään siis, kun huomasin tililleni tulleen kipeästi kaipaamani roposet, päätin maksaa vuoran ja hammaslääkärilaskun, ostaa hieman ruokaa ja piilottaa loput sukanvarteen. Hurjaa, ei suuria suunnitelmia täydellisen hameen/mekon/kenkien etsinnästä. Ei niitä kuitenkaan löytyisikään. Vaatteiden ostelun lisäksi olen toisinaan melko huono arvioimaan kustannuksia verrattuina resursseihin, ja joskus käy niin kuin viime viikolla oulussa. "Hupsista, näin vähänkö se kuntoutusraha tässä kuussa olikin?"



Shoppailulakko. Tuttu sana monien muidenkin materialistien blogeista. Uskon pystyväni siihen paremmin kuin jotkut heistä. Ei tekosyitä! Asetan tavoitteita ja aion saavuttaa ne. Siihen asti ostan vain sitä mitä tarvitsen (ja niihin asioihin toki kuuluu suklaa, mutta ei uudet rintaliivit).

Tällainen lyhyehkö ilmoitusluontoinen asia tänään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Penni ajatuksistasi.