lauantai 30. huhtikuuta 2011

Onnellinen talo

Tilasin Cybershopista pari korua, kun sattui olemaan juuri sellaisia mitä olen halunnut jo pitempään. Ankh tuli ilman nauhaa, sellaisen olen halunnut varmaan vuosia. Rukousnauha minulla on joskus ollut, musta tosin, mutta minä hajotin sen typeryyksissäni muutama vuosi sitten. Nyt sain uuden, ja valkoisen, josta pidän suuresti.

Ylp!

Tunnen oloni surkeaksi enkä taida tehdä tänään yhtään mitään. En ole koskaan elämässäni juhlinut vappua juuri mitenkään, enkä totisesti aloita tänä vuonna. Minua ei kiinnosta ryyppääminen tai toisten ryyppäämisen seuraaminen, eikä ketään kiinnosta minun seurani. Suunnittelin tuossa päivemmällä pyörähdystä kaupungilla, katselemaan vain ja jotain, mutta päätin että pitäkää tunkkinne. Mitä minä siellä?

En oikein osaa pitää hauskaa ihmisten kanssa. Selvin päinkään. Ehkä olen joskus osannut.

Kuinka säälittävän katkeraksi sitä voi tulla. Kaikilla on joka tapauksessa hauskempaa ilman minua ketä minä edes näkisin ei minulla ole kavereita tehkööt he omiensa kanssa mitä tahtovat kuolkaa sinne kuolkaa pois pitäkää typerät elämänne en minä ole koskaan halunnutkaan teiltä huomiota tai hyväksyntää mieluummin olen yksin neljän seinän sisällä niin kauan että kuihdun muumioksi ja unohdan maailman ja teidät kaikki joka ikisen.


Mietin eilen, miten muuttaisin ajatustapaani saadakseni itseni onnellisemmaksi. Olisiko minulla rahkeita muuttua optimistiksi? Jaksaisinko työntää taka-alalle eksistentialistisen angstini... Voisinko olla kuin eläin, tässä hetkessä, miettimättä menneitä tai tulevia, liian kiireinen elämään jotta ehtisi surra. Voisi vain elää. Ilman mitään sen kummempaa. Kaipaan yksinkertaisempaa elämää. Voisin tehdä jotain elääkseni, jotain konkreettista. Tiedättekö, tarkoitan kuin muinaiset metsästäjä-keräilijät. Teen itselleni kaikkea tarpeellista, työkaluja ja tarve-esineitä, hankin ruokani itse ja elän vaatimattomassa majapahasessa enkä tarvitse mitään tai ketään. Ei mitään muuta. Elämä sellaisena kuin sen pitäisi mielestäni olla. Elää elääkseen.

Ei elää tullakseen kuuluisaksi
shoppaillakseen
tehdäkseen suuria tekoja
syödäkseen
rakastaakseen

To exist.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Penni ajatuksistasi.