tiistai 14. kesäkuuta 2011

Vielä viime päivistä

Olin viikonlopun Ylitorniolla serkun valmistujaisia juhlimassa.

Menomatkalla piipahdettiin Aavasaksan päällä.
En ollut käynyt ties kuinka moneen vuoteen.
Helmat hulmuili.
Torniojoki näkyy.

Sitten päästiin kummitätini ja -setäni luo.
Pihalla kasvava omenapuu oli komeimmillaan.
Minä en.
Lueskelen aina tätä kirjaa siellä ollessani.


Radiosta tuli simply the best.
Itse valmistujaisistakin on kuvia, mutta eipä järin mielenkiintoisia. Keräsin jostain ojasta iiison kimpun luonnonkukkia ja sitten oli hyttysenpaukamilla koko ämmä, veri valui naamasta mäkäräisten jäljiltä, ja nokkonenkin puri sormista. Söin hemmetinmoisen määrän voileipäkakkua, salaatteja, keksejä, vähän täytekakkua ja pullaa, pasteijoita, kinkkupiirakkaa, alkoholitonta siideriä ja mehujäätä. Koko sunnuntain oli outo herkkukrapula, masu kipeä ja kurja olo. Hassua.

Tänään en saanut mentyä työpajalle. En tiedä ihan miksi, univelat eivät ole ennenkään estäneet, mutta jokin nyt silti vain väsytti ja ahdisti ja pelotti ihan hirveästi. Ehkä tulevaisuudenpelko. Olen siis nukkunut liikaa, pessyt pyykkiä ja haaveillut... leluista. Minulla on pelottava obsessio erityisesti nukkeihin. Uusin rakkaus on Monster High, hirviöiden teini-ikäiset lapset, niitä ei myydä ainakaan täälläpäin. Kismittää niin pirusti. Vielä jonain päivänä minulla on niitäkin kokoelmissani!

Draculaura, tietenkin Draculan tytär.
Clawdeen Wolf, ihmissuden tytär, ehkä lempparini.
Näitähän riittää, poikahahmoja myös. Muunmuassa Medusan poika, zombie joka ei puhu kuin zombia eli ölisee, kummitus, Frankensteinin hirviön tytär, merihirviö ja sen sellaista.

Olemassa on eräänlainen sarjakin, jaksot tosin n.4 minuutin mittaisia.

Olenpa tässä istunut koneella taas koko päivän. Yayy minä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Penni ajatuksistasi.