lauantai 2. heinäkuuta 2011

Last night the air was cold by the grave

Wicked witch.







Luin tuossa eilen joitain vanhoja postauksiani, ja huomasin jotain. Ehkä sittenkin, saattaa olla, että minulla on nykyään huomattavasti parempi olo, ja se on niiden lääkkeiden ansiota. Jotenkin monista vanhoista, tai ei edes kovin vanhoista postauksista huokuu se sellainen olo, jota en enää muista. Jotain, mitä minulla on ollut, mutta jonka olen huomaamattani kadottanut.

Tiistaina työpajalla lounaan jälkeen tuli ihan hirveä olo, masu kramppasi, rapa lensi, ja oli pakko lähteä kävelemään kotiin. Olin koko matkan aivan varma, että oksennan justiinsa, olo oli hämmästyttävän huono, ja erilainen kuin paniikkikohtauksen aikana. Paniikkikohtaus aiheuttaa myös huonovointisuutta ja erityisesti kuvotusta, oksetusta, mutta tämä ei ollut sitä samaa, huomasin sen. Varmaan 99% tapauksista on juuri sitä ahdistusta joka muuttuu fyysiseksi pahaksi oloksi. Mutta tiistaina kävelin kotia kohti, olo oli hirveä...

Enkä minä panikoinut.

Ehkä ensimmäistä kertaa elämässäni minulla oksetti, eikä se aiheuttanut paniikkia. Minulla on siis elämääkin suurempi emetofobia (oksennuskammo), joten pienikin mahakipu ja paha olo aina, joka ainoa kerta tähän mennessä, on aiheuttanut pelkoa, ahdistusta, ja paniikin. Mutta ei, minä kävelin ihan rauhassa, keskityin hengittämään rauhallisesti, ajattelin että jos nyt oksennan niin sitten oksennan, ja vaikka olo oli hirveä, tunsin samaan aikaan outoa riemua siitä että olin tilanteen herra. Pystyin kontrolloimaan itseäni, pelkoani.

Matkan aikana olo helpotti hieman, aaltoili välillä huonommaksi, kotona istuskelin vielä odottamassa josko sittenkin oksentaisin. Mutta ei se sitten lopulta tullut. En ehkä osaa selittää tätä juttua sillä tavalla että sen ymmärtäisi kuinka suuri asia se oli. Se oli suurta, suorastaan koko elämäni mullistavaa. Käsittämätöntä. Ehkä sittenkin, vielä joskus, minä pääsen ahdistuksestani ja fobiastani eroon. Ehkä sittenkin lääkkeet ovat hyvä juttu.

Mahdollisesti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Penni ajatuksistasi.