tiistai 29. tammikuuta 2013

I didn't know I had it in me

Heräsin kolmelta enkä enää sen jälkeen saanut unta. Heräsin hymyillen, ihana rauhallinen tunne joka puolella.

Olen aina projisoinut suuria ja tärkeitä ajatuksia sekä tunteita uniini. Joskus mieli on liian monimutkainen pohdiskeltavaksi hereillä, mutta yöllä sitten alitajunta luo niin hienoa symboliikkaa, että ei voi kuin hämmästellä. Olen yleensä saanut suurimmat ahaa-elämykseni juuri unissa, ja oppinut unien avulla tuntemaan itseäni ja mieltäni. Toisinaan olen herännyt itkien, joko kauhuissani tai muuten vain liikuttuneena. Aika harvoin oikeasti herään niin onnellisena kuin tänä yönä. Unia ei pidä ottaa kirjaimellisesti. Täytyy aina pohdiskella hetki, mielellään myös kirjoittaa ylös, aina kun tietää nähneensä jotain tärkeää.

Eilen aamulla tarot-kortit kertoivat, että suuri elämänmuutos on tulossa, ehkä päätös, joka vaikuttaa koko loppuelämään. Pohdiskelin sitä koko päivän. Sitten pohdiskelin sitä selvästikin nukkuessani. Sillä unessa minun luokseni tuli tyttö. Maailman kaunein, täydellisin tyttö. Pieni, kimaltava, melkein kuin valoa hohtava. Lolitatyttö vaaleassa mekossa.

Jossain maailmassa asuin suuressa kerrostalossa viidennessä kerroksessa. Kävelin kohti kotia, ja tiesin jo ulkona, että hän on siellä ylhäällä asunnossani. Suurensuuri läikehtivä rakkauden tunne levisi ympäri kehoani. Istuin tytön kanssa siellä asunnossa, emme oikeastaan jutelleet mitään, muistan vain sen täydellisen onnellisen ja rakastavan olon. Tunsin itseni suuremmaksi ja vahvemmaksi kuin hän, suojelijaksi.

Heräsin tosiaankin leveästi hymyillen, ja pohdiskelin tunnettani hetken. Ja sitten tajusin sen, ihan ilmiselvää. Tuo tyttö, johon niin rakastuin, olin tietenkin minä itse. Minä ja minun kaksi puoltani. Onnellisuus itseni kanssa, ja se rakkaus, jota tarvitsee ennen kaikkea itseltään. Sitä minä olen yrittänyt saavuttaa koko ikäni. Tyyny imaisi pari onnen kyyneltä, ja sitten aloin mietiskellä muita juttuja.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Penni ajatuksistasi.