tiistai 2. huhtikuuta 2013

Mikä loppujen lopuksi ON vakavaa?

Makasin reessä moottorikelkan perässä, katselin ohi vilistäviä puunlatvoja ja taivaalla leijailevia pilvenhattaroita, nauraa käkätin ääneen koko matkan ja tuumin:

"Elämäni on täydellistä."

Istuin takkahuoneessa hipihiljaisessa yössä peiton alla lukemassa sarjakuvia, takkatuli oli jo hiipunut ja metsä pilkkopimeä, kisu tuhisi vieressäni, nostin molemmat kädet ilmaan, suljin silmäni ja kuiskasin:

"Elämäni on täydellistä."

Seisoin järven jäällä liian isossa kelkkahaalarissa pilkki kourassani, kevätaurinko oli läkähdyttävän kuuma, melkein kuin kesällä, mietiskelin juttuja, kaikki olivat omilla rei'illään hiljaa pilkkimässä, ja mieleeni juolahti:

"Elämäni on täydellistä."

Surin hiljaa sellaisten ihmisten puolesta, jotka ovat kovin kyynisiä ja katkeria, ja pyörittelevät huokaillen silmiään minunlaisilleni, onnettomien ihmisten puolesta, kaikkien, joiden elämässä ei ole mitään muuta vikaa kuin heidän oma ajattelutapansa, ja tajusin:

"Elämäni on täydellistä."



Minulle meinasi tulla paniikkikohtaus, mutta silloin ajattelin koko maailmaa, minua osana sitä, minä olen juuri siinä missä minun pitääkin olla, juuri tässä näin, kaikki on juuri niinkuin pitääkin, ja kaikki on täydellistä, ja tämä ruumis on vain fyysinen kuoreni, eikä sillä ole mitään hätää, eikä siellä sisällä asustavalla minuudella tarvitse enää koskaan olla mitään hätää. Kosketin seiniä ja tunsin läsnäoloni, ja paniikin oireet katosivat heti. Kaikki on hyvin.

Vihdoinkin.

3 kommenttia:

  1. Sulla on ollut todella mukavia kokemuksia ja mahtavaa, että osaat nauttia niistä! :)

    Ansaitset ton kaiken hyvän ja sen lisäks ansaitset vielä tän: *halaa* =)

    Sori, oon höpsö.

    VastaaPoista
  2. Ihanan hyvänmielinen kirjoitus ♥ Juuri kaikki pienet asiat tekevät elämästä elämisen arvoista, kun niitä(kin) vaan osaa ja muistaa arvostaa! Täytyis muistaa itsekin :p

    VastaaPoista
  3. Olen onnellisimmillani keskellä metsää ^^ Kiitos somista kommenteista.

    VastaaPoista

Penni ajatuksistasi.