torstai 9. toukokuuta 2013

Future is now

Here's the deal: En pysty enää käyttämään "seksikkäitä" vaatteita. Minua ahdistaa yhtäkkiä paljastaa paljoa säärtä tai ylävartaloa. Ennen minua ei moinen haitannut (vaikken mitenkään kovin paljastavasti ole koskaan pukeutunutkaan), mutta nyt, viimeaikaisten pohdiskelujeni, ahaa-elämysteni ja unieni tuloksena, olen alkanut tuntemaan oloni haavoittuvaisemmaksi ja esineellistetyksi. Kamppailen ristiriitaisten tunteiden kanssa, sillä laittaudun mielelläni nätiksi, mutta etsiskelen sitä oikeanlaista tapaa ilmaista itseäni tuntien oloni kuitenkin hyväksi.

Olen viime aikoina ajatellut paljon ja jatkuvasti ja vielä vähän lisää asioita. Feministien juttuja, kaikkia monimutkaisia pieniä asioita ihmisten välillä, opittuja tapoja ja toimintamalleja, kaikkea ahdistavaa, mikä liittyy miesten ja naisten välisiin suhteisiin, ja on aina liittynyt. Olen ehkä ajatellut vähän liikaakin.

Olen halunnut kirjoittaa näistä pohdinnoista jo pitkän aikaa, mutta en osaa. En osaa selittää sitä kaikkea, koska sitä on niin paljon, ja se on niin monimutkaista ja hienovaraista, ja minun pääni on ihan solmussa, ja olen hieman liian ahdistunut selittämään kunnolla. Kaikki oivallukset jyräävät tajuntaani koko ajan, ja pahentavat tilannetta. Vaikka toisaalta olen iloinen oppiessani maailmasta lisää ja ymmärtäessäni asioita, toisaalta tahtoisin vain sulkea hanat ja olla ajattelematta.

Mielestäni olen olemassa täällä ja tässä näin juuri sitä varten, että oppisin. Olen päättänyt, että tehtäväni, tarkoitukseni on oppia. Mitä ja ketä varten, sitä en osaa kertoa. Enkä haluaisi vaikka osaisinkin. En enää edes tiedä, mitä minä yritän selittää.

On olemassa olo, tunnetila, rauha, hyvä ja miellyttävä ja luullakseni onnellinen. Elämässä on vain niin älyttömän paljon kaikkea turhaa paskaa, sivujuonia, harhautuksia, sälää, kohinaa, pientä suttua ja sotkua ja vaikeita pikku pirulaisia selän takana. Gremlins. Elämässä on liikaa. Elämä ei ole yksinkertaista, ja yksinkertaisuus on onnellisuutta.

Pieni nalkuttava ääni takaraivossa: "pois pois pois pois pois pois pois pois pois pois täältä!" Mutta minne?






3 kommenttia:

  1. Saattaa kuulostaa ihan typerältä, mutta rakastan lukea kirjoittamiasi postauksia. Kuvat ovat tottakai ihania myös, mutta eniten pidän lukemisesta, kun kirjoitustyylisi on niin omanlaisensa, vähän unenomainen ehkä. Saat vähillä sanoilla kerrottua paljon ja luotua oikeanlaista tunnelmaa, se on musta aivan upeaa.

    Musta tukka muuten pukee sua :)

    VastaaPoista
  2. Oi kiiitos JulienneViolet! Ihana kommentti <3 Olen usein ihan skeptinen kirjoituksistani, mutta minun tarvitsee kirjoittaa ja tykkään kirjoittaa, se on paras tapa selvitellä ajatuksia. Ihanaa, että joku arvostaa, ja tuo kuvaus "unenomainen" tuntuu juuri siltä, miltä se päässänikin näyttää. Yay!

    Ja musta peruukki onkin lempparini ^^

    VastaaPoista
  3. Onpa jälleen mukava nähdä kirjoitustas, saat halin :) *halaa ja näet, että on ollu vähän ikäväkin* Sori höpsöyteni =)

    Ja joo, samanlaisia ajatuksia on joskus mullakin, et elämä tuntuu olevan niin sairaan monimutkasta =( Tekis mieli heittää kaikki syvemmät ajatukset menemään ja vaan toimia tai olla toimimatta. Niinkun joku hamsteri, joka ei turhia stressaa, eikä välitä yksinäisyydestä sun muista pikkujutuista :)

    Hyvää viikonloppua sulle! <3

    VastaaPoista

Penni ajatuksistasi.