torstai 20. kesäkuuta 2013

Provide. Protect. Procreate. Our pledge to women

Tunnin päästä äiti tulee hakemaan, menen Ouluun taas vaihteeksi, äiti jatkaa siitä sitten matkaa hiivattiin asti. Yllätys, en nukkunut koko yönä. Olipa aikaa katsoa Pump Up The Volume joka on ihan loisto. Näin sen telkkarista joskus muutama vuosi sitten, ja pistin korvan taakse tarkasti talteen, ja nyt vihdoin ja viimein katsoin sen uudestaan, ja voooi nenä, taas olen ihan mielissäni. Elokuvat. Jännittävää. Oli myös tässä aamusella monta tuntia aikaa kuunnella musiikkia, vaatekriiseillä ja tupeerata tukkaa. Sekä tietenkin jättää pakkaaminen viime tinkaan. Niin ja höpsöttää kameran kanssa.



Joskus pari vuotta sitten päätin hieman muokata tätä veljen vanhaa Type O Negative -paitaa. Leikkasin siitä pois pitkät hihat, kauluksen ja vähän helmaakin. Sitten päätin repiä ja leikata helman tuollaiseksi homssuiseksi, mutta se jäi silloin kesken, koska en osannut, ja paita on siitä lähtien maannut kaapissa surullisena. Tänä aamuna, kun sitä kuuluisaa aikaa ja tarmoakin oli, tein homman loppuun, vähän paremmin nyt, ja jee hieno tuli.



"Verkkopaita" taas on legginssit, jotka ostin New Yorkista -09, enkä koskaan pitänytkään niitä. Kierrätykseen siis, päänaukko haaraan ja lahkeista tyhmä pitsiresoriasia pois. Ostin tuolta reissulta muutenkin kaikkea sellaista, mitä en sitten loppujen lopuksi ole pitänyt juuri lainkaan. Paitsi matkalaukku, se oli loisto-ostos.


Sitten laitoin solisluun alle sellaisen leikkitatuoinnin, pinkin lepakon, niitä tuli joskus Monster High -lehden mukana. Tykkäsin pentuna kovasti tämmöisistä tatskoista. Tein sen kuvien oton jälkeen, ihan äsken, joten joudutte käyttämään mielikuvitusta. Olen mielissäni, kun sain pistää piilarit päähän, joskus lasit vain pilaavat kaiken.

Olin viime juhannuksenkin Oulussa, ja minulla oli suorastaan harvinaisen hyvä keskikesänjuhla, jota emme mitenkään kyllä juhlineet. Juhannus on kaikkein pahin juhlista, vappu on helpompi välttää, mutta juhannuksena olen yleensä aina ollut iskälässä. Onhan se kiva kun siellä voi saunoa ja polttaa kokkoa ja kalastaa, mutta kun siellä on aina sitten niitä ihmisiä, joiden ainoa tavoite on päästä mahdollisimman tujakkaan humalaan. Ei se mitään, olen tottunut olemaan ainoa selväpää seurassa, mutta kyllä siihenkin joskus kyllästyy. Nytpä olen tyytyväinen, kun pääsen taas karkuun. En ole koskaan oikein harrastanut kovin tarkoin pakanallisia juhlapäiviä, mutta olen hengessä mukana.

Oukkelidoukkeli, menen katsastamaan vielä laukun ja tekemään viime hetken panikointeja. Hienoa viikonloppua kaikki dudet.

1 kommentti:

Penni ajatuksistasi.