perjantai 23. elokuuta 2013

Borta bra men hemma bäst

Olen uudelleen syntynyt saunan jälkeen, ja vihdoin kykeneväinen kirjoittamaan jonkinlaisen postauksen. Pörhälsin eilen Alanyasta bussilla Antalyaan, sieltä lentokoneella Suomeen, ja vietin yön Helsinki-Vantaan lentokentällä. Mitä en kenellekään varsinaisesti suosittele. Ja aamulla seitsemältä lennettiin vielä Ouluun niin että heilahti. Yhdeksän aikoihin Sahan ja Main talossa, siellä podin pienet välikuolemat ja jatkoin vielä taksilla rautatieasemalle - järkyttävien laukkukasojen kanssa tietenkin - ja sitten junassa istuessa... Vihdoinkin autuus, rauhallinen olo, tämä oli niin tuttuakin tutumpi tilanne. Minä ja junan matala duuuuumm, duuuuumm ääni ja kuulokkeet ja maailman paras musiikki ja ohikiitävä metsä ja metsä ja metsä ja pari peltoa tai tönöä. Siellä junassa saavutin sen olotilan, että tunsin vihdoin olevani ihan oikeasti kotimaassa, ja onneni kukkuloilla silmät puolitangossa minä hymyilin Ashbury Heightsille ja Alcestille ja Mono Incille ja muille ystäville nukahtamisen partaalla. Itse kotikynnyksen ylittäminenkään ei ollut yhtä suuri elämys, mutta sitten kun katselin maalauksiani ja pieniä esineitäni ja nukkejani ja kolme viikkoa sitten unohtamiani tiskejä, tuntui varsin autuaalta.

Mitähän kertoisin itse Turkista? No, ehkä huomenna, sillä en ole juuri nukkunut kahteen yöhön, ja nyt minä pujahdan ikiomiin lakanoihini, ja voi, minun pehmoleluvuoreni, minun tunnelmavaloni, minun verhoni, minun kolkko takapihani niiden takana... Ja vihdoinkin puhdas olo sen hotellihuoneen lususuihkun jälkeen. Saan kaivaa kaapista puhtaan yöpaidan (sen flanellisen ja oikein mummomaisen!) sekä villasukat. Voin jättää musiikin soimaan hiljakseen taustalle. Amethystiumia, totta kai. Laitan kännykän äänettömälle ja nukun vaikka kaksikymmentä tuntia jos nukuttaa. Täydellistä.






Katsotaan tuota hävityksen kauhistusta olohuoneessa laukun lähistöllä sitten huomenna...

Mutta mitä minun vanhat silmäni näkevätkään, onko tällä aikaa ilmestynyt uusia lukijoita? Ooh, upeaa!

2 kommenttia:

  1. Miten mahtavaa nähdä sulta jälleen uutta postausta! :) *antaa tervetuliais-sekä ikävöintihalin* Kerkesin jo kaipaamaan sua tänne useempaan otteeseen =)

    Miltä tuntuu, et ootko jo aivan täysin "toipunut" matkasta? Tollanen reissu varmasti avartaa ja tulee paljon uusia ajatuksia siellä. Niin ja toi nalle nukkumassa on suloinen kuin mikä :) Juuri tuollaista mun mielestä nukkuminen on parhaimmillaan.

    Voi hyvin <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oiii ihanaa että olet jopa kaivannut minua! <3 On tosi mukava olla täällä taas, ja erityisen mieluisaa lukea lempiblogejani. Koukussa!

      Matkaväsymys ei enää paina päälle, varsinki nyt kun sain nukkua yön isän luona, missä aina nukun parhaiten. Oma sänky täällä kaupungissa on ihan kökkö ja au... Mutta henkisesti matkan rasitukset ja uudet asiat ja pohdiskelut vielä liikuskelee mielessä, ja se on ihan hyvä.

      Tuumasin jotain nukuttavaa kuvaa tuohon loppuun, ja heti tuli mieleen Bedtime Bear! Niin unelias pehmoinen nallukka tähtösensä kanssa. Näkee oikein makoisia unia.

      Mukava jutskailla sinun kanssa taas ^^

      Poista

Penni ajatuksistasi.